Home office vagy telephely? Amikor fontos a munkavégzés helyszíne
Mit jelent a Geofencing illetve a Geolocation funkció egy munkaidő nyilvántartó rendszerben?
A pandémia rákényszerített minket, hogy megtanuljunk otthonról dolgozni, ami rengeteg új kihívás elé állította a cégeket, viszont nem elhanyagolható előnyökkel is jár. Egy jól megszervezett Home Office beosztásnál megspórolhatjuk a bérelt irodaterület akár 40 %-át, munkavállalóink kötetlenebben és hatékonyabban végezhetik ugyanazt a munkát. Bizonyos munkakörökben viszont szeretnénk tudni, hogy honnan dolgozik a kollegánk.
Ilyenkor jöhet szóba a Geofencing funkció, ami azt jelenti, hogy a home office terület köré egy virtuális kerítést helyezünk el ahonnan a munkavállalónk blokkolni tudja a munkaidejét. Vannak olyan munkakörök, amiben ez egy nagyon fontos tényező. Például egy call centeres kollega, ha a strandról jelentkezik be, nem biztos, hogy rendelkezik majd a megfelelő internet sávszélességgel, hogy garantálható legyen a hívás minősége, de ugyanilyen jó példa egy mérnök vagy grafikus, akinek a hatékony munkavégzéshez szüksége van a cég által biztosított nagyfelbontású monitorra.
Nem csak home office környezetben beszélhetünk a Geofencing létjogosultságáról. Nagyon jó példa az építőipar, vagy a mezőgazdaság, ahol a dolgozónak egy jól körül határolható helyen kell a munkaidejét eltöltenie, ahol nincs meg az infrastruktúra egy fizikai munkaidő nyilvántartó terminál felszereléséhez. Manapság már mindenki rendelkezik okostelefonnal, amiről, a bejelentkezés után, egy gombnyomással elküldi a munkaideje kezdetét és végét. Ezt csak akkor tudja megtenni, ha az adott területen tartózkodik.
Az időadat rögzítésekor a szoftver megvizsgálja az okoseszközünk GPS koordinátáit. Kézenfekvő, hogy a Geofencing (virtuális kerítés) funkció mellett Geolocation funkció is megjelent a legfrissebb Kelio Munkaidő Nyilvántartó rendszerekbe.
Mikor használjuk a Geolocation funkciót?
Területi képviselők esetén sokszor elvárt, hogy egy megadott időszakban egy bizonyos területen tevékenykedjenek. Ilyenkor a munkáltató a munkaidő kezdeténél, de bármilyen munkaidő adat bekerülésénél rögzíti a munkavállaló helyzetét is. Ezek az információk megjeleníthetőek egy térképen, ami mellet fel vannak sorolva az adott időszak blokkolásai és azok pontos címe. Tényleg ott volt a területi képviselőnk az ügyfélnél? Használjuk a geolocation funkciót és az Analytics modult és kiderül.
A GPS pozíció és a munkaidő adat együttes rögzítése további lehetőségeket jelent a munkaidő nyilvántartó rendszer finomhangolásában. Javasolt beállítás a fizikai terminálokkal rendelkező cégek területén a mobil eszközről történő blokkolás kizárása. Ezzel a beállítással, egy esetleges tűzriadó esetén, a rendszer pontos jelenléti riportot tud küldeni az illetékeseknek ezzel segítve munkájukat.
A XXI. század digitális megoldásai segítenek egy cég fejlődésében és növekedésében, de ugyan ilyen fontos, hogy ezt a kihívást a cég humán oldala is teljesíteni tudja. Ahhoz, hogy ügyfeleink feltérképezzék a HR digitalizációs felkészültségi szintjüket, minden Kelio munkaidő nyilvántartó rendszerhez egy napos auditot adunk ajándékba partnerünktől.
Önöknél is érdekes lehet? Szívesen bemutatjuk!
Innováció az HR-ben: Shinwa Hungary Tapasztalata a KELIO HRIS Rendszerrel
Interjú Galvács Tamással a Shinwa Precíziós Kft. HR-PayRoll vezetőjével KELIO: Hogyan találtál rá a Keliora? GT: A Kelioval a LinkedIn-en találtunk egymásra. 2023. januárjában indult egy projekt a Shinwa Precíziós Kft.-ben, melynek célja egy új beléptető és munkaidő...
Megkérdeztük a mesterséges intelligenciát a Kelio-ról
Kíváncsiak voltunk hogyan látja a mesterséges intelligencia a munkaidő nyilvántartó és HR információs rendszerek hasznosságát és annyira jól fogalmaz, hogy közkinccsé is tesszük válaszaite-Lock: Milyen előnyökkel jár egy munkaidő nyilvántartó és HR információs...
Próbáld ki, mielőtt elköteleződsz
Ingyenes próbaidőszak, akár okos terminállal isEgy munkaidő nyilvántartó rendszer bevezetése vagy cseréje komoly lépés minden cég életében. Látunk egy bemutatót és kapunk egy ajánlatot valamiről, aminek csak olvastunk a funkcióiról, de melyik modulra van a mi...
Nevet változtat a Bodet Software
AZ ÚJ NÉV:2022 Október 3-ától a BODET Software felveszi a saját szoftverének a nevét és ezentúl KELIO-nak hívják. Ez a változás összhangban áll a cég hosszú távú stratégiájával, hogy globális HR rendszerek szállítója legyen. A cég igazgatója Eric Ruty megvilágította a...
Munkaidő nyilvántartás a XXI. században II. rész
HR analitika a gyakorlatban (a cikkben szereplő képernyőképek és terminálok az általunk forgalmazott KELIO rendszerekből származnak)Az első részben megnéztük, hogyan működik az analitika, mit is jelent tulajdonképpen és hogyan lehet az információkat begyűjteni a...
Ügyféltámogató munkatársat keresünk
RÉSZMUNKAIDŐS kollégánkat keressük Ügyféltámogató munkatárs munkakörbeAkik vagyunk Cégünk a Francia KELIO vállalat közép-európai képviselete. Magyarországon és a környező országokban értékesítjük és telepítjük az anyacégünk munkaidő nyilvántartó szoftverét és...